Att fly

I fredags kväll var jag totalt slut. Jag hämtade upp syster min på stationen och sen åkte vi hem och kollade Idol. Skönt att koppla bort skolan för en stund. Sen insåg jag att jag inte orkar sitta ensam hemma hela lördagen. Under veckan har det nämligen kännts som om väggarna i lägenheten har flyttat på sig, in mot rummet. Ungefär som en sådan cell som fanns på "Fångarna på Fortet", fast när var det taket som kom närmre golvet. Jag hade känslan att jag måste bara bort! Så efter Idol bestämde jag mig för att föja med mamma till Borås, så jag körde hem till Långaryd sent på kvällen och jag har aldrig fått en sån frihetskänsla med att köra bil. Visst flydde jag från skolaarbetet och allt men det var skönt. Köra i mörker, hög musik. Trots att det det var svårt att sova var det skönt att ligga i min flicksäng. Sen på lördagen hade jag en finfin dag hos Marie i Borås. Lyckades hålla ångersten i schack! 


Sen var vi på lite inflyttningsfest hos Emmy och Fredrik, men det var en mycket lugn kväll. Orkade inte ens öppna mitt vin. Då är jag trött! Söndagen jobbade jag på Gästis och på kvällen var det så skönt att kura ner i soffan med Marcus. Han är fantastisk. Nu är det måndag, lika snuvig som vanligt. Ska snart till skolan och efter denna veckan ska helvetetstentan in! Då hoppas jag att ångersten försvinner helt och hållet och att jag kan få en ritigt fin julstämning. Bara att kämpa sista nu...  

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Fortsätt va duktig och kämpa, de är skönt när de är över!

2008-12-08 @ 14:47:05
URL: http://mathildak.blogg.se/
Postat av: Johanna

Känner igen mig precis...

snart, snart är det jul, bara lite kavar nu!!!

2008-12-08 @ 20:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0