Gossip-Lindex-Systrarna


Idag har jag haft en lugn, skön och jobbfri dag. Har tillbringat största delen av dagen i soffan och kollat på "gossip girl". Fick första säsongen igår och nu är den slut... Har verkligen frossat. Har kännt mig lite lat när man emellanåt zappa förbi OS och se alla supertrimmade kroppar, men en vilodag då och då är skönt. Dessutom skönt att drömma sig bort till en annan värld. Alla snygga, alla rika och vilka kläder! Får se till att Emil är snäll och fixa säsong två.
 


För ett par dagar sen på jobbet hade vi en märklig kund. Detta händer ju titt som tätt, men ibland börjar man ju undra hur folk tänker. Det kom in en man och en kvinna. Kvinnan vill ha hjälp med en ny bh, gärna med geleinlägg. Inget konstigt med det. Men så säger hon:
-Jag har sådana problem med min rygg så den nya ska jag ha överst. För jag har alltid på mig tre stycken.
Hmmm, tänkte om detta är en ny behandling mot ryggont, tre bh-ar... Undrar varför dom inte tipsar mig om det på Spenshult... Inte nog med det. Kunden vill ha hjälp med ett par string också. Efter att ha hittat ett par i spets är hon mycket nöjd. På vägen till kassan tar hon även med ett sådana där gigantiska Bridget-Jones-trosor och fäller kommentaren:
- Det är så bra med sådana här stora när det bilr kallt. Då har man ju dom över stringen.
Ja, ibland undrar man ju hur folk tänker. Själv har jag ett par trosor och en bh. Tycker det känns mest naturligt... Men som sagt, man slutar aldrig att förvånas!

Ja, jag säger då det... Lunchade med systern min idag... Hon flyttar tillbaka till Jönköping på söndag så det var skoj att träffa henne. Har kännts bra att ha henne på hemmaplan under sommaren. Kommer sakna dig!
Ikväll var jag och Marcus hos familjen Kleinfelt-Larsson och grattade Mathilda. Selma hade växt som bara den på ett par dagar och väger snart fem mjölkpaket. Hur kan man vara så söt??? Mahilda rockar fett som Mama! Du är grym!

Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åhh du är för gullig!!! Jag måste låna din gossip serie så jag har nått snyggt att titta på bortsett från selma. :)

2008-08-21 @ 14:05:06
URL: http://mathildak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0