Överraskat trevlig torsdag!

Startade dennna dagen med gröt och ett besök på Spenshult. Hade fått tid hos en ny ortoped och trodde i alla fall att hon skulle kika lite på mina små fötter. Men nix pix! Jag skulle bara gjuta nya inlägg vilket tog ungefär 1 minut. Så sen var det bara att köra hem igen. Enda positiva var att jag slipper betala 1500 för dom eftersom min diagnos "ryggreumatisk sjukdom" täcker den kostnaden. Tur att man i alla fall får en förmån med tanke på att jag ibland går som en 80-årig tant om mornarna.


Så jag kom hem aningen tidigare än vad jag tänkt och kände mig rastlös med en gång. Har ju inte jobbat så mycket detta vecka och varit lite deppig. Så gissa hur glad jag blev när maMathilda ringde och frågade om jag ville gå en sväng på staden med henne och lilla Selma. Såklart att jag ville! Jag fick till och med köra vagnen! Så om du såg en mycket stolt bonusmoster på Storgatan idag runt middagstid var det nog jag!



 
Så här snygg är Selma när hon glider på stan! (Hoppas det var ok att jag knyckte kortet, Thilda!)

Dagen fortstatte ännu bättre när jag hittade höstens stor och enda iköp- ett par finfina höststövlar. Precis sådana "att-använda-varje-dag-stövlar". Så nöjd. Ska bara prova lite här hemma så att jag får i ett par jeans. Dom var nämligen lite tajta om mina tjocka vader.

Sprang även på Emmy på stan. Mycket trevligt. Har tyvärr inte träffats så mycket i sommar. Men det lär väl bli mer om hon och Fredrik flyttar in till H.stad!

Igår var jag hos Linda och Maria och åt taccos. Alltid lika gott och vi har minsann alltid lika trevligt! Och så hade Linda två nya, söta kattungar. Så fina! Får väl skaffa en katt för någon bebis blir det ju inte på ett par år... Men jag får inte ha några pälsdjur i lägenheten... och en guldfisk är ju inte så kul... Får vänta på bebisen!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åhh, stövlarna är så snygga! Vi ses i morgonbitti. Morgonpromenad som gäller!

2008-08-28 @ 20:33:41
URL: http://mathildak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0