Liljas rum

Vi bor inte särskilt stort, men vi  har ett litet extrarum som nu är Liljas. Det har varit kul att fixa med och nu är det klart! En blandning av gammalt och nytt, köpt och "hemmasnickrat". Lite skogstema blev det... Den känns lekfullt tycker jag och så finns det plats för en massa böcker och musik. Lilja stormtrivs redan och favoritleken just nu är "riva-torn". Här kommer lite bilder:
 
Matta, lampa och de flesta leksakerna IKEA. Hissgardinen är gammal och kollageramen är från Ullared.
 
Min favoritmöbel, en gammal byrå som vi fått av Liljas farmor.
 
Väggdekalerna som sitter lite överallt är köpta på lekmer.se
 
Färgglada krokar som sitter i lagom höjd för en liten Lilja! Köpta på Village.
 
Jag är så nöjd med bokhyllan som jag ritat och Liljas Gamlefar snickrat. Bra att hon ser böckernas framsida, perfekt att ståträna mot och dessutom plats för lite gosedjur.
 
I fönstret finns lampan från Ullared och min gamla docka. Och en del pussel som väntar på att Lilja ska bli lite äldre...
 
Lilja gillar kullabyrinten som hennes mormor hittat på loppis, den är från IKEA.
 
Musikhörnan! Här spelar vi varje dag. Pjäsen som pianot ligger på är även den snickrad av Lennart, fast för flera år sedan. Liljas piano superfyndade jag när det var halva reapriset på Åhléns. Den fina namntavlan som vi hängde upp igår fick Lilja i doppresent av Hillevi som är gjord av hennes duktiga syster. Ta gärna en titt på annasalster.se vettja!
 
 
Liljas vrålåk som hon fått av Farmor och Tobbe. Den går blixten!
 
/Josefine

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Vad nöjd hon verkar!😃 Dit vill vi komma och leka! Kram

Svar: Ja, hon verkar verkligen trivas! Vi får ses snart. kram
Josefine

2013-03-02 @ 06:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0