Längtansfull



Det har varit tre fullspäckade jobbedagar, med lika fullsäckade eftermiddagar och kvällar. Vi har bland annat varit på sista föräldrargruppen. Igår somnade jag som en stock klockan nio! Och jag har känt de sista veckorna att jag behöver vila mera, så en långhelg hade inte kunnat komma mer passande! Sesam tar mycket energi nu och h*n sparkar mycket och det är det bästa jag vet. Att få bekräftelse på att vår lilla bebis verkligen finns därinne. Idag är det 50 dagar kvar! Helt otroligt. Längtan växer mer för varje dag och jag vill verkligen snabbspola tiden nu. Längtansfull är nog det ord som pasar bäst in på mig just nu. Tänk att man kan längta så efter någon man aldrig träffat förut. Nu när det mesta av det praktiska är klart här hemma känns allt både mer verkligt, samtidigt som längtan blir ännu större. Och det är inte bara vår längtan som växer. Jag blir verkligen större för varje dag! Så känns det. Magen tar så mycket mer plats. Detta lägger jag ofta märke till när jag tillexempel öppnar kylskåpet, PANG, in i magen! Graviditeten gör sig också mer påmind på nätterna. Är uppe och kissar tre eller fyra gånger varje natt. Förlovningsringen har helt plötsligt blivit en storlek för liten och jag får ibland snabba blodtrycksfall. Jag är med andra ord supergravid, men mår så mycket bättre än vad jag någonsin vågat hoppas på!

Trevlig helg på er!

/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0