Gårdagen

Jag hade tänkt göra en update efter helgen här igår men istället satt jag och M på förlossningen hela eftermiddagen/kvällen. Det började med att det började ömma utanpå magen i söndags. En obehaglig och konstig känsla. Och igår blev det bara värre. Jag åkte från jobbet till min barnmorska och hon kunde inte ge någon vidare förklaring. Jag skulle hem och vila och om det blev ännu värre skulle vi åka in "ifall det kanske håller på att sättas igång"! Hallå, jag är inte riktigt redo för en förlossning nu!!! Jag vilade. Vaknade och hade så ont att jag hade svårt att stå upprätt. Såklart tänker jag det värsta och kunde inte sluta gråta. Jag och Marcus körde till förlossningen och där väntade en massa undersökningar. De misstänkte att det var blindtarmen. Men efter ultraljud och noggrann titt på bebisens puls konstaterade läraren att det inte var någon fara. Nej, min superömma mage berodde på att det lilla livet spakat så mycket på samma ställe att det blivit en blödning mellan livmodern och huden. Ett blåmärke på insidan liksom! Inte vidare vanligt, men tydligen händer det ibland. Idag har jag fortfarnade ont som bara den, men oron är borta så då kan jag stå ut med smärtan. Jag försöker förklara för lilla Sesam att sparka på lite andra ställen och vara rädd om sin mamma =).

/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0