Lycklig

image description

Så gott jag sovit i natt! Vaknade helt utvilad och jag är glad. Lycklig. Igår firade vi både min ledighet och våra 9 år tillsammans med kvällsmat på Gastons. En riktigt mysig kväll! Jag är så glad att jag har min Marcus. Han måste vara den snällaste som finns! Och tänk så sjukt det är att man kan träffa sin livs stora kärlek när man är så ung och fortfarande känna sig galet förälskad. Nu är början på vårt nya liv så nära att allt vi pratar om glider över till prat om det lilla miraklet som snart kommer till oss. Att vara gravid är en sån fantastisk resa. Från besked om eventuella IVF-försök till att samtidigt bli gravid. Från det lilla Sesamfrö som nu växt sig stor och redo för att möta livet utanför min mage. Jag har aldrig tidigare känt mig så fin. Alla komplex har försvunnit! För någon bristning hit eller dit, eller mina tjocka elefantfötter bryr jag mig inte om. Sånt trams känns så oviktigt när min kropp nu hjälper mig att få det viktigaste i livet. Det är en underbar känsla. Jag känner en enorm tacksamhet och lycka. Varje dag, varje minut. 

Och för varje sekund blir jag mer längtansfull... 

/Josefine


Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste kännas underbart! en ren solskens historia för mig som inger hopp då vi precis fått besked om att vi skickas för IVF till hösten efter en lång tids utredning och upprepade misslyckanden...

All Lycka till er!

2012-06-19 @ 08:44:34
Postat av: Lotta

Halleda.... nio år sedan Marcus ville ha skjuts till skärshult!! han skulle spela minigolf med en kompis...hm....tänk så mycket kul ni haft dessa nio åren!

2012-06-19 @ 19:55:38
Postat av: Anonym

All lycka till er! Jag hoppas att det går lika bra för oss, att vi klarar det på egen hand. Vi ska på utredning i aug/sep.

2012-06-19 @ 21:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0