EMD blev ED

Igår efter jobbet gjorde jag en snabb makeover, från bollibompa-tjej till . Anna (M's lillasyster) fick biljetter till EMD i julklapp. Och igår kväll gästade dessa flick-favoriter Halmstad. Jag, Anna och Evelina startade uppladdningen med pizza på Capri. Vidare till Halmstad teater som invaderats av unga flickor, deras lika förväntade mammor och en massa fjortis-fans. EMD hade för kvällen blivt ED eftersom Mattias inte kunde vara med. Men måste erkänna att Erik och Danny bjöd på en trevlig torsdags-show och fjortis-fansen skrek, sjöng och grät. Och jag tror att om jag fötts sådär 10 år senare hade jag varit en av dem!








Måste spy lite galla över käcka mammor som låter sina små töser (läs 6-åringar) sminka sig så hårt som prostituerade och visa sig bland folk. Inte gulligt alls. Och varför gå på en konsert halv 8 på kvällen med små barn som inte får ut någonting av konsertbesöket? Tösen bakom mig pratade konstant. "Vad handlar denna sången om", "Varför lyser det rosa lampor nu", "Varför har Danny jacka på sig", "Varför spelar killen trummor" osv. osv. Som ni vet är jag mycket barnkär men det värsta jag vet är när föräldrar försöker göra barnen äldre än var de är. Låt barnen vara barn!

Så, då är gallan slut och nu tar jag helg! Njut av ledigheten mina vänner!

/Josefine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0