Gröt

Jag älskar mina lediga fredagar. Det är så skönt att sitta med barnen och äta frukost utan stress. Det brukar bli att vi kokar gröt och ägg. Och jag hinner dricka en stor kopp te. 
 
 
Mitt grötrecept ser alltid lite olika ut, beroende på vad som finns hemma. Men för mig och barnen brukar jag ta:
 
1,5 dl havregryn
1,5 dl dinkelflingor 
någon msk chiafrön
någon msk krossade linfrö
1 rivet äpple
lite kanel 
ca. 4,5 dl vatten
 
Koka tills den är lagom kladdig. 
Barnen älskar gröt och äter den toppat med hallon eller smoothie. 
 
Det blir alltid gröt över och det är perfekt att spara för att mixa med pannkakssmet, så blir de lite matigare. 
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0