VAB 2

Efter ytterligare en febernatt upp mot 40 stannade jag hemma idag också. Egentligen mormor/kusin-dag, men någonstans kände jag på mig att Lilja med hög feber önskar mamma hemma. Och tur var väl det... Det började med en mysig och lugn morgon, med pussel, böcker och fantapyssel. Men det dröjde inte länge efter uppstigning innan den förbannade kräksjukan slog till. Lilja tänkte kanske att det är lika bra att passa på att köra alla baciller på en gång. Så är det gjort liksom... Förkyld, slemhosta, hög feber och kräk. Mycket kräk. Tycker så synd om henne och hatar se henne så trött och orkeslös. Det blir fler VAB-dagar innan veckan är slut och nu håller jag alla tummar att magbacillen varken slår rot i mig eller M. Jag tycker det räcker med gravidillamående och lite kvällskräkningar för min del...

Det som började så lugnt och fridfullt... 

/Josefine 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att lilla lilja Liiisa kryar på sig snabbt! Inget kul att vara sjuk. Kramar farmor

Svar: Det har varit en kräkdag till, så nu är hon rätt matt... Hoppas att det vänder imorgon! kram
Josefine

2014-01-30 @ 16:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0