Boktips i höstrusket

När man har en liten bebis hemma går dagarna snabbt. Största delen av tiden kretsar kring sömn, mat och bajs. Men tiden däremellan, när Lilja är vaken, den är den bästa. Speciellt på morgonen, när hon är utvilad och pigg på att möta en ny dag. Då kommer de goaste leenden och skratten. Nu är hon snart 10 veckor och hon är så med i det som händer. Men just nu ligger hon och sover - I SIN VAGGA! Det händer inte så många gånger varje vecka. Ibland ligger hon där första nattpasset, men annars vill hon sova nära, helst i min eller Marcus famn eller mellan oss i sängen. På dagarna när hon sover på mig eller när vi ligger tätt, tätt i soffan, då ser jag ingen anledning till att lägga henne i sin vagga, såvida det inte är så att jag behöver göra något speciellt. Fast då funkar det bra att sova i bärsjalen, eller bärselen...  Men som sagt, nu ligger hon där och det beror nog på att hon är extra trött. Hon går igenom sin första förkylning. Snoren rinner och hon hostar så de senaste tre nätterna har hon varit lite orolig. Tack och lov har hon ingen feber.
 
Efter att ha gjort en snabbstädning och fixat med all tvätt (med en bebis i familjen är tvättmaskinen min bästa vän!) passade jag på att läsa ut en bok. Det är väl härligt när man hittat en bok som man liksom längtar till. När man heller gå och lägger sig lite tidigare för att se hur det går i boken, än att slösa dyrbar tid framför TV:n eller facebook som ibland bara slukar upp en timme eller två. Så här i regnrusket är det extra mysigt med böcker. Här kommer lite boktips. Det blir ett gäng "lätta" böcker. Feelgood. För en bra sådan kan verkligen få en att må bra! Klicka för att läsa bokbeskrivning...
 

Vad mina döttrar bör veta - Elizabeth Noble
 
 
Vickis Vintagebutik - Isabel Wolff
 
PS I love you - Cecilia Ahern - Boken är tusen gånger bättre än filmen. Så gott som en helt annan story
 

bilder bokia.se
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0