Josefines supergröt!

När jag jobbade på förskola fastnade jag i mack-träsket. Mackor till frukost och mackor till mellanmål. Och sen kanske mackor till kvällmat. Jag har ätit mig mätt på smörgåsar för en lång tid framöver känns det som... Havregrynsgröt har jag också tröttnat på. Och vad äter jag ofta nu till frukost då? Jo, nu äter jag Josefines supergröt och det är smaskens det. Marcus skrattade först åt mig och menade på vad är det för fel på havregrynsgröt. Nu äter han min gröt varje morgon!

Perfekt är att blanda mycket på en gång, så slipper man göra det på morgonen. I min grötblandning har jag (ca. 12 portioner). Självklart kan du blanda i det som du gillar, kanske krossade hasselnötter, russin, vad vet jag!

2 dl dinkelflingor
2 dl rågflingor
2 dl havregryn
1 dl krossade linfrön

2 dl torkade osockrade tranbär
1 dl torkade osockrade gojibär
2 dl torrostade, lättsaltade solrosfrön
1 dl pumpafrön

Ca 1 dl gröt och ca, 1,5 dl vatten. In i mikron i ca. 2 minuter! Serveras med mjölk. KLART!



/Josefine


Kommentarer
Postat av: Mia

Tack! Precis vad jag ville veta! Kramar

2011-10-24 @ 21:33:18
Postat av: linda

Ååå super, det ska jag pröva direkt! Frukost är inte min starka sida, så tack för tipset! Nyttigt som jag behöver för att i sinom tid gå ner till min normalvikt igen ;)!! Kraaam

2011-10-24 @ 22:40:24
Postat av: Anna

Ser fantastiskt gott ut ;)

2011-10-25 @ 21:00:20
Postat av: Jessika Jedemark

Åh vilket underbart tips! Tack för inspirationen! mysigt med burken också! Ska genast inskaffa mig detta! Hoppas allt är bra med dig och att jobbet går bra , snart dags för en fika tycker jag allt!



Kramar

2011-10-27 @ 19:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0