That's why!

Och jag fortsätter att kämpa mot min förkyldning, men nu är denna veckan snart i mål! Det ska bli sååå skönt med helg, men samtidigt hade jag gärna haft praktik ett par veckor till. Jag trivs så bra i min lilla 2:a. Idag hade jag ett kompis-yogapass som verkligen gick jättebra. Då känns yrkesvalet bra!

Måste bara berätta... En liten historia såhär på torsdagskvällen!
Jag gillar att shoppa, som ni alla vet. Och att shoppa billigt, det är Josefinesmelodi. Jag har liksom inget val, eftersom min inkomst inte är alltför fet som student. Därför vill jag helst inte gå in i dyra affärer, för då hittar jag alltid något och fint och så blir jag ledsen för att jag inte kan köpa med plagget hem. För jag har förståndet att inte överbalasta mitt kontokort! Men varje dag i ett par veckor har jag gått förbi butiken SODA och där har hängt en underbar klänning med guldiga paljetter i skyltfönstret. Inte en nyårsblåsa, utan en alldeles lagom paljettig klänning. En förälsklse har vuxit fram. Jag kunde hålla mig fram tills igår, då gick jag in. Fråga mig inte varför. Jag visst ju hur det skulle sluta... Där fanns en klänning kvar. I min storlek. Och den var sååå fin. Den liksom pratade med mig och sa "köp mig, köp mig, köp mig..." Expediten kommer fram och undrar om hon ska ta ner den till mig så att jag kan prova den. "Den ligger på artonnittionio", säger hon med en leende.  Såklart kostar den 1899. Såklart vågar jag inte prova den. Såklart lämnar jag butiken. Ledsen. Utan någon påse. Nej, jag ville inte prova. Då skulle jag troligtvis bara blivit ännu mera kär. Därför ska inte en fattig gå in i dyra butiker.



Beyonce och Rihanna behöver nog inte kolla på prislapparna när dom shoppar guldklänningar...

/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0