Sista morgonen

Vi skulle verkligen inte åka någonstans denna sommar. Men så dök det upp en resa till Kreta, rekordbillig! Eftersom vi hade presentkort sen vi gifte oss var det för bra för att inte åka. Att vi dessutom kunde överraska mina föräldrar och morföräldrar på Landvetter gjorde resan bara ännu bättre! Det blev en alldeles underbar vecka. Jag vågar säga min bästa semester någonsin. Det blev perfekt väder för våra två små och vi var friska allihopa. 7 dagar med massor av bad, bra boende, god mat, mycket lek och bus i poolen, galet god glass i stora lass, en dejt, tid för att läsa en bok, salta bad och saganaki varje kväll (inget vin utan friterad ost=)). Jag har inte hunnit sortera alla 700 bilder, men jag tänkte i alla fall börja med att bjuda på vår sista morgon. För den var en sådan som jag kommer minnas hela livet. Vi packade kylväskan med frukost, nybakat bröd från bageriet, fetaost, stora grekiska tomater och feteyoghurt med honung och apelsinjuice. Sen gick vi ner till havet som fortfarande var stilla och nästan inga andra där. Vi satte oss i skuggan och trots att Elvin åt mer sand än bröd så var det en så lugn och skön stund med en utsikt som man inte kunde titta färdigt på. Ett riktigt "hur-bra-får-man-ha-det-stund". Sen badade vi tills barnens uv-dräkter var alldeles fulla med ännu mera sand. Ett perfekt avslut på resan!
 

Nu är vi tillbaka i verkligheten och ska tömma vår nedervåning. Sen ska det packas för vi ska bo hos mina föräldrar i sommar när etapp 2 drar igång. Men det kommer regna semesterbilder ett tag framöver. För de gör mig så glad!
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0