Onsdagar

När jag jobbade i våras var jag så tacksam att mina föräldrar kunde vara med Lilja på onsdagar. Det kändes så bra att Lilja inte behövde vara så många timmar på förskolan. Och nu, när jag har två sagoskatter här hemma är jag minst lika tacksam. Jag trivs varje sekund med att vara hemma. Men det är så lyxigt att en dag i veckan kunna få ligga kvar i sängen med Elvin när M åkt till jobbet för då är mamma eller pappa är här redan innan sju och kan ge lilla storasyster Lilja all uppmärksamhet och lite till. Samtidigt som jag kan ta igen sömntimmar och gostid med min lilla sagoskatt. I går var det min pappa som kom på morgonen. När Alicia vaknat kom hon och mamma också. Lek, bus och korvgrillning i skogen i denna underbara sensommar. En mycket fin onsdag! Och en solig onsdag finns det såklart tid för morfar att sova en stund på soffan med min lilla prins...
 
 
/Josefine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0