Måndagstankar kring mat...

För att vardagen ska funka, men lämning, hämtning, jobb och allt annat krävs lite planering. När M kommer hem från jobbet äter vi alltid kvällsmat tillsammans och det är något som jag tycker är viktigt. Jag gillar att laga mat, men ibland tryter inspirationen. Vi har sedan i höstas provat Linas matkasse ett par gånger, just för inspirationens skull. Förra veckan kom en kasse och vi var lika nöja som tidigare. Ibland är det skönt att slippa tänka.
 
 
För att det ska bli varierat och att man inte varje söndag inför storhandlingens ska klura på veckans meny skrev jag idag ner 20 rätter och satte ihop 4 veckomenyer som jag tänker kan rulla et par veckor utan att bli uttjatade.  Några av rätterna är från Linas matkasse=). Och annars är det inget märkvärdigt, utan en bra blandning mellan fisk, kyckling, kött och vegetariskt. Allt från grekisk fläskytterfillé med rostad ratatouille till traditionell ugnsstekt falukorv med potatismos! Så nu slipper jag tänka mat på länge... Bara laga-äta-njuta!
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0