Söndag

Tänk att den bästa av söndagar kan vara en dag som idag. Det var min tur att få sova lite längre än klockan sex. Lilja överraskar med nybakade scones. Familjen skrotar runt i pyjamas länge. Tid för en kopp te. Tid för att bygga lego och tid för Elvin att riva. Vi gick ut i det fantastiska vädret och gick på utflykt "till ett jättehögt berg i en stor skog", dvs. en liten dunge på en kulle. Det är en av alla fantastiska saker att upptäcka världen med två små, att allt blir så mycket större i deras ögon. Att kolla in arbetet i en myrstack kan vara fantastiskt. Vi åt fruktsallad som en sjörövare gömt bakom ett träd och Marcus och barnen byggde en koja av nerblåsta grenar. Sen letade vi efter bra klätterträd innan vi gick till lilla gården och kollade på en tupp, hönor och en blyg kofamilj. Efter lunch somnade Elvin innan jag hunnit få på mig skorna och jag och Lilja kunde fortsätta tillverka påskkort. Jag fick tid att läsa i en bok. Bamsegympa/tantgympa avslutade denna dag. En söndag när den är som bäst.

/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0