Den glädjen...

Jag har haft den glädjen att vara föräldraledig samtidigt som några nära vänner. Båda gångerna jag varit hemma! Det förgyller verkligen att ha vänner i samma situation, när livet förändras från den ena dagen till den andra. Det är så skönt att kunna växla tankar och funderingar kring barn. För sen jag blivit mamma så upptar de verkligen en stor del av hjärnan. Och hjärtat såklart!
 
Trots att dagarna rusar förbi är det viktigt att stanna upp och fundera kring varför man väljer att göra som man gör. Jag vet att om ett par år kommer jag säkert ifrågasätta några av alla beslut som rör barnen, men jag tror även att jag kommer se att jag och M gjorde en hel del riktigt bra val också. När jag inte har någon klok vän att bolla med lyssnar jag på "Barnvagnspromenader" eller "Kära barn". Två underbara poddar som tar upp allt som rör barn, barnutveckling, föräldradilemman osv. Jag tycker Louise Hallin är grym och köper för det mesta hennes resonemang. Ett varmt tips till alla ni som också har barn mellan 0-18 år! När jag gör vissa val som kanske skiljer sig från mängden, då känns det nästan som en klapp på axeln genom lurarna. Man behöver inte göra likadant som mängden för att det ska vara det "rätta". Olika familjer kräver olika lösningar.
 
I vilket fall känner jag en stor tacksamhet till alla vänner som också är mammor. Som får ihop vardagen, som ger all sin kärlek till sina små, som vill dela dina tankar och ideér med mig. Ni är fantastiska!
 
/Josefine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0