Sommarläsning

Jag älskar att ha en bok att längta till om kvällarna. Att vilja gå och lägga sig lite tidigare för att hinna läsa något kapitel extra. Tyvärr hinner jag inte läsa riktigt lika mycket som innan barnen kom. Men just på sommaren längtar jag extra mycket efter den där bra boken. När jag var barn var jag alltid med i det som kallades "Sommarboken" på biblioteken där man skulle läsa 10 böcker. Minns att jag och min syster alltid packade ner en massa böcker i väskorna när vi skulle på semester. Nu har jag som mål att läsa 10 böcker om året...  Den sista tiden har jag plöjt igenom Jojo Moyes böcker. Och de har alla varit så bra tycker jag. Alldeles lagom lätta för sommardagar med fina person- och historieskildringar och en stor dos kärlek. De två översta på bilden hör ihop och ska läsas i ordning och är ett måste om du inte redan läst dem. De andra tre är helt fristående berättelser. Jag läst precis "Sista brevet från din älskade". Så fin kärlekshistoria! Så fem boktips kommer här...



Och snälla du... Om du har några bra boktips så dela gärna med dig i kommentarsfältet. Vad läser du i sommar??? Jag behöver tips!
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0