JULI

Juli, juli, juli... Vilken månad! Så många fina dagar. Så många minnen att spara på! Bortsett från härliga födelsedagar och kalas och små utflykter som jag haft tid att dela så kommer här en bildbomb av min julimånad. Jag vill inte att sommaren ska ta slut riktigt ännu... 
 
Det har blivit fina dagar i Grötvik. Platsen som vi inte får nog av. Vi har fiskat krabbor som aldrig förr. Från att Lilja inte vågade ta i dem så plockade hon upp dem direkt med händerna de senaste dagarna. Tummen upp för krabbfiske, men tummen ner vad gäller glass, om du frågar Lilja.

Jag och M var på trevligt 30-årskalas i Rönnskog.
Vi har kunnat äta de flesta målen av mat utomhus. Under äppelträden trivs vi allra bäst här hemma!
 
Två dagar i Frösakull. Mycket bad och kusinbus. På kvällen hade vi besök från Boarp och min syster med familj.
 
 I torsdags mötte vi upp två kompisfamiljer på Rotundan. Vi lekte i Pippi-parken innan vi åkte hem till oss.
 
I fredags blev det kvällsdopp vid Marcus föräldrahem. Ett av våra smultronställen!
Maya kom och lekte en eftermiddag.

I lördags kom min fina vän Linda hem på blixtvisit i Sverige. Det blev en snabb fika på Rotundan (det har blivit ett par besök där i år =)!) och det var så kul att hinna ses! Efter det mötte jag upp barnen på Hallandsgården där det var Mamma Mu-teater.
 
 Tyvärr avslutas denna fantastiska månad med ett skov av värk. Inflammationen sitter nu inte bara i bröstben och bröstrygg utan har parkerat sig i bäckenet. Konstigt nog är det extra jobbigt när det varit bra en längre tid. Precis som en förlossning glömmer jag liksom bort smärtan. Det har varit två lite stränga dagar, men jag hoppas att medicin och ev. kortisonspruta får mig på banan igen...
 
Och till sist... världens största tack till min fina svägerska Anna som lånat ut sitt kameraobjektiv till mig, då mitt har strulat. Utan dig hade jag inte kunnat fota och sparat alla dessa fina sommardagar på samma vis. Tack igen!
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0