Vardagen

Här är vi i tiden efter vattenkoppor. Tiden efter påsk. Med längtan om vårdagar. Lite resfeber som kommer krypandes i kroppen. Annars är det vardag. Denna vardag som jag fullkomligt älskar. Som jag önskar kunde vara åtminstone ett år till. Varje dag med de små här hemma gör mig glad. Jag märker att de har så mycket glädje utav varandra. Denna syskonkärlek som gör mammahjärtat varmt. 

Att vara hemma länge väcker frågor hos många. Längtar du inte efter jobbet?Blir du inte uttråkad? Finns det ingen risk att de inte blir tillräckligt stimulerande? Osv...
Nej, jag längtar inte tillbaka. Men tyvärr kan vi inte leva på en inkomst i alla evighet. Och nej, jag har inte långtråkigt en sekund. Det är underbart att blanda dagar med aktiviteter med en massa härliga hemmadagar. Som samhället och familjelivet ser ut idag är det större risk att barnen är överstimulerade. Jag tror det handlar om att våga ha lite tråkigt. Det är då fantasin kommer till barnen! Barn frågar ju egentligen inte efter en massa storslagna aktiviteter innan vi föräldrar introducerat det för dom. 

Att ta sparkcykeln nerför vår gata till bokbussen på måndagkvällar är ett alldels lagom äventyr för en 3-åring. Lika spännande varje gång...


/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0