Tanka kärlek

Har varit på återbesök för mitt öga idag. Inflammationen har lagt sig och ska nu bara läka ut det sista. Slipper nu de pupillvidgande dropparna. Så nu ser jag bättre och skrämmer inte den jag pratar med. 

Annars är det packning som pågår här hemma. Organiserat kaos. Försöket slå bort alla "tänk om..."-tankar. Jag pussar mina små extra mycket. Skriver brev som de ska läsa varje frukost. Steker pannkakor. Läser ännu fler böcker än vanligt. Och pussar lite till. Försöker tanka upp deras kärlek i hela min kropp. Förklarar för mig själv att jag inte ska vara borta en tre månader utan tre dygn.  Men det hjälper knappast... 


Igår hade jag och Elvin mysdag. Vi spenderade 45 minuter på att kolla en grävmaskin. Elvin var mycket nöjd. 

/Josefine 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0