Fynda

Vi har haft en riktigt hemmahelg. M har bytt det sista fönstret i vårt sovrum. Trots att själva rummet var "klart" i maj så kommer det kännas härligt när foder och fönsterbrädor är på plats.
 
När han stod där på ställningen igår hade han bra utsikt över Kärleken. Då såg han att det var en massa folk vid NTO-gården som ligger ett stenkast härifrån jag kom på att var det skulle vara loppis, så då fick jag och barnen bråttom. Jag tycker det är så roligt att kolla gamla grejer. Lite som en skattjakt. I somras besökte jag och Lilja en hel drös med loppisar och gjorde en del, enligt mig, suveräna fynd! Ofta är det bara helt ointressanta prylar, men så vet jag att om man letar, ja då plötsligt kan man hitta något fantastiskt. Som igår... Jag har länge velat ha en kaffeservice. Det finns ofta på loppisar, men finns det många koppar och fat är de ofta dyra. Igår hittade jag denna sommarsöta i toppskick. För 50 kr! Saknades bara 2 assietter, men jag tänkte att det är sällan man är över 10 kaffegäster...

 Tror verkligen den kan sätta guldkant på kommande kalas;)!
 
/Josefine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0