Så får det vara

Lilja är en höjdare på att leka. Fantasin bubblar! Hon leker överallt och det ska barn få tycker jag. Men detta i komb. med att Elvin brötar fram som en ångvält och just nu har som favoritsyssla att tömma lådor/skåp på allt innehåll gör att det ofta ser ut som en tromb dragit fram genom huset. Eftersom jag oftast är hemma med båda barnen om dagarna har jag lärt mig att så får det vara. Om jag plockar under dagen är det ändå 2 mot 1 så jag har insett att så får det vara. Det är alltid hyfsat städat när vi går och lägger oss och när vi vaknar. Men däremellan får det helt enkelt se ut som att vi bor här. Med barn. För det är ju så det är.
 
 
Något som jag väldigt sällan hinner med är att sitta ner en liten stund. Tid för en kopp te, tid för en liten titt på nyhetsmorgon eller tid för ett blogginlägg. När Lilja är på fsk. och Elvin sover tänker jag alltid att jag ska bara tömma diskmaskinen, sortera legot, vika lite tvätt osv. och när jag efter det ska koka mitt te hinner Elvin vakna. Men idag blundar jag för röran, den fulla tvättkorgen, den rena disken och alla leksaker som ligger i en salig röra.
 
Ha en fin dag!
 
/Josefine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0