Dejt

 Sen jag blev mamma har jag inte längtat efter det som kallas "egentid". Jag tycker inte ens om ordet. När familjen är samlad, kalla det vi-tid, familjetid eller vad du vill, det är det jag älskar mest. Men när vi var på Kreta bestämde jag och M att det var dags för en dejt, den första sen Elvin kom. Det blev en middag på strandpromenaden och där var så vackert! Och visst behöver vi två ibland sitta ner. Kunna äta en middag då vi kan prata till punkt. Lyssna på varandra med båda öronen. Slippa avbrott för blöjbyte, torka upp utspilld mjölk och plocka matrester under bordet. Så där satt vi i solnedgången och åt en fantastisk middag... Såklart pratade vi nästan bara om barnen och när vi ätit upp skyndade vi oss tillbaka till hotellet. Tänk att man kan längta efter bara tre timmar... Men det var tre mysiga timmar!

 
 /Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0