Bra beslut

M fortsätter renoveringen av vårt hus. Jag är så glad att vi bestämde oss för att bo hos mina föräldrar dessa åtta veckor. Kan liksom se hur Elvin hade klättrat över bjälkarna och ätit gammal rostig spik... När jag tänker på det försår jag att detta är sen bästa lösningen. Jag och barnen har lugna dagar i trygg miljö då vi mest kollar på alla djur i byn, pysslar och äter jordgubbar. Detta medans M får köra fram och tillbaka varje dag. Men så får det vara denna sommar. 



Just nu ser det ut såhär. Bilden tagen från köket in i matrummet och vardagsrummet in till höger. Inte riktigt barnvänligt som ni ser... 

Vi är så tacksamma för all hjälp vi får av pappor, lillebror och morfäder. Jag är imponerad av morfar Lennart och morfar Helge som orkar vara med och arbeta hela dagar. Inte alla som fixar det när man är sådär runt 80 år! Det är så skönt att vi fått en rivstart (bokstavligt talat!). 

Nu håller vi tummarna på lite badväder!

/Josefine

Kommentarer
Postat av: Anonym

spännande att se, nu tar ert nya hem form!
hihi ja en himla tur att ni inte bor mitt i det där... tänk dig elvin krälandes mellan bjälkarna, samtidigt som han pillar i sig allt som kommer i hans väg... o himla trevligt för oss långarydsbor att få ha er så nära!

2015-07-01 @ 06:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0