Feber och Astrid

 Elvin äter gärna och ofta på nätterna, men det är inget som stör mig. Vi somnar om snabbt igen (jag ofta under tiden maten serveras) och vi är bortskämda med att Lilja sover hela nätterna. Oftast kommer hon över till vår säng men somnar alltid snabbt igen. Man kan sammanfatta det som att hela familjen sover mycket nära och mycket gott. Vaccinet i tisdags gav Elvin hög feber. Såklart inget allvarligt, men när en liten sagoskatt inte mår bra, då gör det ont i mammahjärtat. Han ville bli buren, gungad och vaggad i famnen i timmar. Eftersom han nu väger nästan 10 kilo orkar jag inte bära lika länge som han önskar... Det var första morgonen sen han kom till oss som jag kände mig sliten. Tur att det var Mormor-onsdag så vi kunde ta igen lite sömn på dagen...
 
Och till något helt annat... Jag har nog aldrig tittat så lite på TV som jag gör just nu. Men om du vill ha ett tips i mörka januari tycker jag att du ska se dokumentären i tre delar om Astrid Lindgren som svt sände runt jul. Finns på svtplay i 9 dagar till, så passa på! Denna kvinna har varit min idol sen jag var liten. Hennes tankesätt, värderingar och snällhet skulle behövas hos många av dem som styr i världen. "Låt barnen vara barn", "Den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll" och "Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv" tycker jag är citat som talar för sig själva.
 
Tuffaste Astrid! bild från astridlindgren.se
 
/Josefine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0