Tisdag

Tisdag idag. Lilja är på förskolan en stund och jag och Elvin ska strax åka till babysimmet. Jag är så glad att vi får ihop vår vardag så att jag och Elvin kan ha de där magiska 30 minuterna i bassängen. Jag har under det halvåret insett att det finns ingen som helst möjlighet att ge Elvin lika mycket tid som jag kunde ge till Lilja. Men det där dåliga samvetet som jag tidigare skrivit om har försvunnit. Så gott som helt och hållet. För varje dag ser jag hur Elvin njuter av att vara med sin syster, och någon syster hade ju inte Lilja=). Men det känns så roligt att få vara med denna lilla solstråle i vattenet, för han tycker det är så roligt.

Och just nu händer det mycket. Han har ålat sig fram här hemma i en månad ungefär. Och de sista två veckorna  ställer han sig i utgångsläget för att krypa iväg men har inte riktigt kommit på hur han ska ta sig fram därifrån. Utan då blir det ner på magen igen. Sen står han gärna en stund i plankan och blir lika frustrerad för därifrån kommer han inte heller framåt... Men åla på magen går riktigt snabbt!
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0