Simsalabim

Hur jag än plockar och försöker hålla hemmet i ett skick som kan anses vara ok om dagarna är det ett mission imposible när Elvin är vaken. Jag har länge tänkt att visa före- och efter-bilder av vårt hem. Men när tromben Elvin dragit fram är det inte riktigt läge för fotografering. Även om det är en del av min vardag kanske inte det är just det som jag väljer att visa upp...
 
Nu när vi hunnit bo in oss ordentligt glömmer jag hur mycket vi faktiskt har förändrat det här gamla huset. Jag kan inte förstå hur vi fick ihop en fungerande vardag i starten när vi flyttade in på nedervåningen och samtidigt totalt blåste ur övervåningen. Men det är väl så, att när man är i en förändring och vet att det är tillfälligt så rullar liksom dagarna på.
 
Idag hade vi en mäklare här för att värdera huset. Med andra ord var här mer i ordning än en vanlig torsdag. Elvin sov gott efter babysimmet så jag passade på att ta några bilder. (Jag hade inga bra före-bilder det är de från hemnet, innan vi köpte huset.)
 
Så välkomna hem till oss:
 
Vi börjar med bilder från nedervåningen. Detta jätteprojekt som Marcus med hjälv av snälla familjemedlemmar rodde i land på 7 veckor. Allt revs ner, hela vägen ner till torpagrunden. 2 ton kolrester i bjälklagret åkte till tippen. Alla innerväggar revs och den nya planlösningen växte fram. Allt riktat och rakt. Fyra små rum blev en hall och ett kombinerat vardagsrum/matplats/kök. Precis en sådan planlösning som vi vill ha. En större entré in i vardagsrummet gör att hallen känns rymligare. Eftersom vi inte har någon groventré (ännu) så valde vi att bygga en walk-in-garderob under trappan där vi får in ytterkläder och allt annat som inte behöver hänga framme. Vi har lagt ekparkett med breda plank, tapetserat med en tapet från Rusta som jag fullkomligt älskar och köket är från IKEA. Alla fönster är nya, och vi valde flaggfönster i gammal stil. Ja, det är bara badrummet och trappan som är kvar.

 Hallen före:

Hallen efter:
 
 Vardagsrum innan:

Vardagsrum efter:
 
Matrum innan:
 
Matplats efter:
 
Köket innan:
 
Köket efter:
 
Ja, det har blivit en stor förändring. Marcus har gjort ett makalöst jobb!
/Josefine

Kommentarer
Postat av: Emelie E

Ni har verkligen fått det så fint!! =)

Svar: Tack Emelie! Vi trivs så bra. kram
Josefine

2015-12-07 @ 10:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0