Dan före dan

Ja, då var vi här. Julen är här på riktigt! Visst hade lite snö varit trevligt, men jag känner ändå julen i mig. Och jag älskar det! Jag känner ingen stress, inga krav. Klapparna är inslagna sen ett par dagar. Men inte förrän ikväll, när barnen somnat la vi dom under granen. Annars brukar de ligga där ett par dagar, men det går ej detta år av förklarliga skäl (läs Elvin...). Det som är skönt är att det inte blivit vansinnigt mycket klappar. För då mår jag illa. Klappar här julen till, i lagom mängd, precis som med julgodis (fast det är svårare tycket jag;)). Istället för klappar önskar jag att världen blir en bättre plats att vara på. Låter så klyschigt jag vet, men efter denna höst, med så mycket elände i världen, hoppas jag att 2016 bjuder på förändringar åt rätt riktning. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Jag köpte precis en julklapp, till mig själv: ett "Katastrofpaket" hos Unicef. Det får mig att må lite bättre i både kropp och själ. Gör det du med vettja!
 
Hur som helst önskar jag en fröjdefull jul till alla ni som fortfarande kilar in här. Ta hand om varandra! 
 
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0