Ständigt dilemma...

M har börjat jobba denna vecka vilket betyder att vår nya vardag har börjat. Jag njuter samtidigt som jag hela tiden får brottas med ett dåligt samvete för det som inte hinns med. Tvätt som borde vikas, samtal som borde ringas och golv som behöver dammsugas (helst igår). Men framför allt att det inte finns lika mycket mystid över med Elvin som jag hade med Lilja. Och att Lilja behöver hela mig hela tiden för det behöver man när man är två år och storasyster. Extra mycket precis när jag ammar... Jag gissar att det är tvåbarnsmammans ständiga dilemma. Det är väl bara att lära sig att leva med det. Känslan av att inte alltid räcka till...


Liten Lilja. Stor vagn. 

/Josefine


Kommentarer
Postat av: Läsare

Följer din mysiga blogg, du verkar vara en otroligt underbar mamma och jag känner igen mig då jag själv är mamma till 3 underbaringar, hur får man tiden till att räcka till? Du kommer liksom jag gjorde komma in i vardagen med fler än ett barn, hur man får tiden att räcka till och få dagarna att flyta på med rutiner osv, du och familjen kommer med tiden hitta ett tempo som passar just er, låt din stora flicka få vara med vid blöjbyten och sitta med å gosa brevid när du ammar, försök att få egentid med henne då er lille sover, låt hemmet dvs tvätt å städ ligga en dax xtra eller två, njut av din mammaledighet och ha det bra! Gillar din blogg som sagt, väldigt mysig att läsa och följa :-)

Svar: Tack för din kommentar! Jag kan väl inte påstå att jag hamnat i det som många kallar för tvåbarnschock men visst tar det lite tid innan nya vardagen faller helt på plats.
/Josefine
Josefine

2014-09-05 @ 12:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0