Jämföra

När jag läser hur Malin Wolling beskriver " Den stora kärleken" inser jag hur olikt allting är. Mina båda graviditeter, förlossningsar och mina fina barn. Jag själv och alla runt omkring håller ju ständigt på att jämföra. Och det hör väl till. Hur magen såg ut de båda gångerna, hur förlossningarna gick till och om Elvin och Lilja är lika varandra osv. En del är såklart likt, men mer än jag trodde känns så olikt. Trots att jag fött ett barn tidigare var jag som nybörjare denna gången. Kanske för att man så ofta hör att det ska gå lättare andra gången. Därför blev denna förlossning lite av en chock. Det var värre. 1000 gånger värre. Om än någon timme kortare, men allt var så mycket mer. Hade jag fått veta innan hur timmarna skulle vara (vilket såklart är en omöjlighet) hade jag tagit en epidural redan på morgonen. För allt gick så otroligt långsamt men gjorde så ont att jag redan efter några timmar kände mig helt slut och ville gå hem och strunta i alltihop. Under Liljas förlossning gjorde det ju såklart också så ont att jag trodde jag skulle dö, men jag kunde ändå följa med i värkarna och jag var där på ett annat sätt. Som sagt, Elvin visade inte direkt att han hade bråttom att komma ut. Jag bestämde mig efter tio timmar för att ta den där ryggbedövningen som jag egentligen inte ville ha när jag började inse att lustgasen nog inte skulle vara tillräckligt denna gång. Smärtan var olidlig. Narkosläkaren kom in och skulle sticka och precis då kände jag att bebisen kommer. NU! Från att allt gått så långsamt ville plötsligt bebisen ut på en gång. Allt blev stressigt och det gick så fort. Därför var jag så chokad när min lilla prins plötsligt fanns där. Jag var inte där på samma sätt som förra gången på grund av allt kaos runt omkring. De där tårarna av lycka och lättnad kom inte precis lika fort. Men som tur var dröjde det inte länge innan chocken lagt sig. Efter några minuter började jag förstå att han faktiskt nu var här. Efter nio månaders väntan och längtan och femton långa dagar till var han här. Och Elvin var så värd att vänta på.
 
Elvin på BB.
 
/Josefine
 

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Så himla fin! Ska bli så kul att ses i helgen

Svar: Ja, det ska bli så kul att ses! Kram!
Josefine

2014-09-26 @ 00:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0