Foto

Jag tycker om att ta kort. Men det som jag gillar bästa är när det blir något konkret av bilderna. Det kan vara ett album, en förstoring, en fotovägg, you name it. Det värsta är om fina kort lever som fångar i en dator eller extern hårddisk, huller om buller. Sen Lilja kom har jag lärt mig att rensa, slänga och sortera är det viktigaste. Att man hittar de kort man vill och att inte ha 20 snarlika foton, utan att våga spara bara ett. Då känns värdet högre på något vis. Här hemma använder vi foton och korta inspelningar i vardagen hela tiden. Det hjälper Lilja att minnas och hon pratar om det vi gjort. Och hon fullkomligt älskar att sitta med ett av alla album i soffan.
 
Jag brukar beställa från smartphoto.se, mest eftersom jag gillar deras program för fotoböcker och att de har en riktigt bra kundservice (jag är inte sponsrad!). När kusin Alicia fyllde tre år beställde jag fotopussel och fotomemory. Och de var så fina och i bra kvalité. Absolut ett hett tips om ni funderar över julklappar till en tre-fyraåring. Jag beställde ett likadant pussel till Lilja och det var egentigen för många bitar. Men vi tog fram det och hjälpte mycket i början och hon har aldrig tyckt att det var så roligt att pussla som hon gör nu eftersom det är hon och Alicia som är motivet=). Nu fixar hon hela själv och det läggs flitigt varje dag!
 
 
/Josefine
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0