Mycketveckan

Mist sagt mycket denna vecka. Sista förberedelserna inför Elvins dop och så en lägenhetsförsäljning på det. Jag har de sista dagarna lärt mig att det tar både mycket tid och energi att hålla hemmet fint och relativt städat när en mäklare ska komma och titta. Samtidigt som Lilja är inne i sina fantasivärldar där hon just nu bäddar till varenda gosedjur/legogubbe/docka/traktor/färgpennor (!) med allt som kan se ut som en säng, t ex. kuddar/kökshanddukar/matta/filtar/tvättservetter/bakplåtspapper, you name it! Medans jag städar på toaletten hinner hon öppna hotell för varenda leksak i vardagsrummet. Det handlar om att städa snabbt, snabbare än vad Lilja hinner plocka fram och det är ingen lätt match vill jag lova! Och samtidigt ska det bakas minimudcakes till dopet och allt annat fix. Hur som helst så hoppas vi få ut lägenheten nästa vecka om den inte blir såld innan dess vilket vi så klart allra helst önskar. Orkar inte ens tänka på allt som måste göras inför fotografering och visningar...
 
Samtidigt som allt extra, så rullar livet på som vanligt. Och jag älskar denna vardag med rutiner. När småbarnslivet är så bra det bara kan. När jag och Lilja målar vattenfärg i en timme och Elvin studsar i sin babysitter. När vi kan vara ute en förmiddag för att hitta det finaste lövet. Eller när M kommer hem från jobbet och vi äter kvällmat hela familjen. Det är ta mig tusan bland det bästa jag vet!
 

/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0