Onsdag

Just nu njuter jag så av livet. Den envisa förkylningen har äntligen försvunnit och jag känner mig riktigt pigg. Så pigg att jag glömmer bort hur mycket gravid jag är. Jag slår ofta i magen i kylskåps- eller bildörren. Idag har jag varit hemma med Lilja för förskolan hade stängningsdag, så det blir långledigt även denna vecka. Sen återstår två dagar nästa vecka innan jag tar semester! Jag verkligen fram emot lite ledighet med Lilja innan det är dags för Bebis att komma. Idag har vi haft en makalöst trevlig dag. Jag har inte långtråkigt en sekund i hennes sällskap! Nu går hennes mun i ett och var och varannan mening börjar med "Mamma, vet du....?" Hon har alltid något att berätta. Om något som hänt på förskolan, om hur hon tappade regnhatten förra gången utanför biblioteket om hur det var att klappa getterna i Slottsskogen. Vi började dagen med ett långt besök på biblioteket. Hon fullkomligt älskar att vara där! Sen köpte vi blommor på torget som vi har planterat nu i eftermiddag. Mina fingrar är allt annat än gröna, men blommor hör ju sommaren till och sen fick vi lite blomskott av vår fina granne och det tyckte Lilja var extra spännande att sätta i jorden. Sen vispade vi lite fläskpannkakssmet och det är alltid lika uppskattat av Lilja, både själva vispandet och ätandet =).
 
Nu ska jag inta soffan och vräka i mig jordgubbar!
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0