Önskan

Imorgon är det 27 år sedan jag föddes. Jag trivs så med livet och fram emot en dag med familjen. En sovmorgon och frukost på sängen är såklart alltid uppskattat. Men vad som står högst på önskelistan...? Inte så svårt att lista ut kanske. Jag vill att Bebis ska komma ut, att få upp detta lilla barn på bröstet. Se vad det är för en liten filur som legat gömd i nio månader. Om hen nu inte har så bråttom, så i alla fall ett tecken på att tiden i magen börjar lida mot sitt slut. För just nu känns det som att det lika väl kan bli i september som imorgon. Lite smärta, att vattnet går eller åtminstone en liten slempropp. Det är vad som står på önskelistan! 


Jag vet att det är för tidigt för att börja sucka och klaga. Att man alltid ska tänka två veckor plus eller minus... Men det är ändå lite som att säga till ett barn att Tomten kanske inte kommer idag, kanske imorgon eller kanske till påsk. Vem vet? 

/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0