Söndag och lite hårinspiration

Det räcker tydligen att jobba tre dagar för att man ska uppskatta helgen ännu mer! I fredags hade vi en mysig hemmakväll och i lördags åkte vi på riktig familjeturné. Så idag var hela familjen ganska trötta. En fixardag i lugn och ro behövdes så det blev storhandling och julen städades ut. Jag tycker att det är lika tråkigt varje år. Det är ju så mysigt. Men sen efteråt är det alltid lika skönt. Lägenheten känns mycket större. Snart ska jag bädda ner mig och vila bort både förkylning och illamående inför kommande vecka.
 
För att undvika ännu ett bildlöst inlägg tänkte jag visa hur jag hade håret på Nyårsafton. Jag hinner vekligen inte lägga den tid på mitt hår som jag borde och ibland funderar jag på att klippa av det. Men nu har jag en ny vän . Ett "hårlasso"!
 
 
Några av er hade det kanske när ni var små. En mycket finurlig uppfinning som kan förvanda en enkel hästsvans till något som åtminstone är lite roligare! Framför allt är det superenkelt och tar ingen tid alls och tid kommer garanterat vara en bristvara på morgonen innan lämning på förskola och jobb. Skulle man har några minuter över kan man festa till det med att avsluta svansen med en fläta. Och för att få lite mer känsla av fest på nyår gjorde jag för första gången en fiskbensfläta och det var faktiskt inte alls så svårt som jag först trodde... En lite rosett på det och frisyren var fixad!
 
 
/Josefine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0