Bakdag!

Jag är så glad att vi hade möjlighet att pussla ihop arbete/föräldraledighet så att jag kunde vara hemma med Lilja i 1,5 år. Det är så olika hur man tycker att det är och vara hemma. Jag har älskat varje dag, varje sekund. Så nu när jag börjat jobba betyder eftermiddagarna med Lilja extra mycket. 
 
Efter att ha hämtat en nöjd tjej på förskolan satte vi igång att baka. Jag tycker det är roligt och inget är väl så gott som nybakat bröd, men tyvärr blir inte lika ofta som jag önskar. Men nu tycker Lilja att det är roligt, så det får bli brödbak oftare. Jag kommer själv ihåg när jag var liten och hjälpte till med att baka. Den härliga känslan när man smular jäst och sticker fingrarna i vetemjöl. Visst, det krävs mer tålamod. Dagens första försök med brödbullebaket började med att en ung dam välte ut 7 dl vatten/mjölk/jäst-blandning över hela köksön. som rann ner på alla håll och kanter. Bara att torka upp och börja om... Men tillslut var degen klar och en nöjd Lilja hurrade "mjöla, mjöla mamma!", "baka bulla!".
 
 
Idag har jag (peppar, peppar, ta i...) inte haft något illamående på hela dagen. Jag hoppas så att det vänder nu. Ikväll gick jag första ordentliga promenaden på flera, flera veckor! Det kändes underbart! Tack för fint sällskap Elina!
 
/Josefine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0