Lilla livet...

Det här med att vara gravid är så häftigt... Vissa trivs inte alls, men jag trivs som attan. Visst blev det en tuffare start denna gång, med ett illamående som jag kunde klarat mig utan... Men nu när det blivit bättre, när kroppen börjat förändras, magen växer och jag börjar känna fosterrörelserna... Jag tycker att det är alldeles fantastiskt!  När Lilja bodde i magen njöt jag varje sekund och jag var nästan orolig att det inte kunde bli lika spännande andra gången. Men där hade jag fel! Det är samma häftiga känsla, trots att det inte finns lika mycket tid att tänka. I torsdags var vi på ultraljud och det var precis lika spännande som när vi tittade på Lilja. Detta lilla mirakel. Glädjetårar som först inte ville sluta rinna. Vi såg alla tio små fingrar och tio små tår... Jag längtar så efter det lilla livet.
 

/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0