Minnen

Jag har en liten lista som jag försöker hinna beta av när Lilja sover om dagarna som helst ska vara klart innan jag börja jobba ordentligt. Jag menar, om jag inte kan hitta tid nu lär det bli än svårare till våren. Det handla bland annat om att sortera minnen. För att ha minnen i en enda röra gör ingen människa glad. Snarare frustrerad. Som ni säkert vet älskar jag att fota. Och för att det ska fungera och inte medföra frustration krävs systematisk sortering och framför allt att vara bra på att slänga. Det sista har blivit svårare sen Lilja kom. Jag tycker såklart att varenda foto är fint som hon är med på. Men femtio kort på Lilja i lövhögen blir bättre om man åtminstone får ner det till tio. I veckan har jag framkallat en massa bilder. Ja, typ från februari till nu. Så visst låg jag några månader efter, men det gick ändå smidigt eftersom allt redan låg i mappar. Övervägde att köra på fotoböcker, men det är ändå något visst med fotoalbum...

Och ni som också fota mycket, se till att ha fotona dubbelsparade! En dator kan alltid gå sönder... Hur som helst, nu ska bara bilderna in i Liljas album. Sedan ska jag börja bränna alla minifilmer på dvd!


/Josefine

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Med heltidsjobb, extra jobb på helgerna och två barn ligger jag sådär 4(!) år efter med mina kort.. Snart hinner jag nog ta tag i de. Ska bara hitta perfekta album, och de är inte de enklaste när man är kräsen.

Svar: Ja, inte lätt att hinna med allt... kram
Josefine

2013-10-25 @ 10:32:31
URL: http://mamalarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0