Höst

Då sitter jag här. Lilja sover efter en fin dag med Anna och Agnes. Kanske är det lite lugnet före stormen. Vi får väl se...
 
Nu är det verkligen höst. Helgen spenderades med fina vänner och familj. Och det kändes verkligen höst. Kvällen hos Hillevi och Jonas var en höstkväll när den är som bäst. De bjöd på fantastisk god mat, jag menar hur gott är det inte med älgfilé?
 
Med hösten kommer behov att uppdatera sin garderob, vilket nu för tiden mera gått över till att se över Liljas kläder. Liljas kusiner är snälla så i hennes garderob finns mycket arvegods vilket jag tycker är jättebra. Men visst behöver man också köpa en del nytt. Och jag tycker det är roligt med barnkläder. Det måste vara bekvämt och praktiskt men det kan ju vara både bekvämt, praktiskt, fint och prisvärt på samma gång. Har tidigare hyllat Pomp de lux för deras fantastiska barnkläder. Prisvärt, bra kvalité och även många ekologiska plagg. Zara har också en massa fint (Liljas superfina höstkappa fyndade jag där). De lyckas med konsten att till och med ha tryck på tröjorna utan att förstöra. Också mycket prisvärt! Mamma köpte en fantastisk söt liten tunika till Lilja när hon var i Barcelona (hittade ingen bild på nätet och just nu ligger Liljas i tvättkorgen...). Det som man få tänka på är att de är väldigt små och smala i storlekarna. Mamma köpte i stl. 104 (!!!) och den var bara lite lång i ärmarna och så blev det mer en skön tunika istället för en tight tröja. Hur som helst, ett besök på http://www.zara.com/se/ är aldrig fel. Även http://se.nextdirect.com/en/ har en hel del fina kläder med free shipping till Sverige.
 
bilder från zara.com
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0