Frukost-tips

Kunde inte börjat dagen bättre. Vi sov till halv åtta och efter frukost kom Elina och Lykke. Flickorna hann busa lite innan vi gick en härlig långpromenad i solen. Underbart! Och lilla gumman sover ännu, så jag har hunnit med både tvätta, äta lunch och kolla ett avsnitt av Molanders.
 
När det är frukostdags här hemma vill jag få i mig något som jag står mig på. Min favorit just nu är turkisk yoghurt med musli och toppat med mitt nyponpulver såklart. Musli är både kul, lätt och gott att göra själv. Och billigare än att köpa!  Prefekt att göra om man ska rensa i skafferiet.
Fråga inte om recept, för jag blandar i det som finns hemma.´, så det blir olika från gång till gång. En massa nyttigheter och gotte i en stor burk! Och jag gillar nötter så mycket nötter blir det. Jag orkar inte hålla på och rosta en massa i ugen, men om man blandar i rostade solrosfrön och pumpakärnor sätter det smak. Jag har även i dinkel- råg,- och havreflingor, tranbär, russin (fanns kvar sen i julas och man blir liksom inte av med dom...), grovhackade mandlar och valnötter, krossade linfrö, sesamfrön och en massa god kanel. Prova vettja!
 
/Josefine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0