Veg. lasagne

Vi uppmanas till en vegetarisk matdag i veckan för att minska den ökande köttproduktionen. Och vegetariskt behöver inte vara tråkigt! Jag var själv vegetarian i flera år, och jag äter heller kyckling än griskött. I veckan gjorde jag, efter lite inspiration av Linda, en fantastisk god vetetarisk lasagne. Testa vettja!

1 stort pkt. keso
1 pkt fetaost
1 burk kärnfria kalamataoliver, delade
1 ask delade körsbärstomater
1/2 påse babyspenad, grovhackad
 
Blanda detta i en skål.
 
Fräs 1 st. hackad purjolök i olivolja.
Tillsätt 1 st. burk krossadtomat, ev. med basilika och 5 dl. matlagningsgrädde och 3 msk. grön pesto. Tillsätt salt peppar och cayenpeppar efter egen smak.
 

Varva sedan lasagneplattor, kesoröran och tomatsåsen i en stor form. Strö en påse riven ost på toppen. In i ugnen i 225 grader i ca 20 min. eller tills lasagnen fått en fin färg. KLART! 
 
/Josefine

Kommentarer
Postat av: lina

Den lagar jag ikväll. Det är bra när du inspirerar med vardagsmat!

Svar: Kul att höra! /Josefine
Josefine

2013-01-31 @ 17:50:10
Postat av: mathilda

Åh va gott de låter!! Tack för tipset!!:)

Svar: Japp, enkelt och gott! Trevlig helg! kram
Josefine

2013-02-01 @ 10:56:21
URL: http://mamalarsson.blogg.se
Postat av: Anonym

Den var jättegod Jossan. Mer recept på veckomat tack!

Svar: Vad kul att du gillade den! Jag ska försöka med fler inlägg med vardagsmatsinfo...
Josefine

2013-02-05 @ 20:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0