Stor tjej!

Det är inte lång tid ett barn är en liten bebis. Detta blir jag nu påmind om varje dag. När jag dukar av middagen och på ett ögonblick är inte Lilja precis bredvid mig, utan hon har snabb som blixten tagit sig in i sitt rum. Jag märker att hon blivit större när hon med omsorg väljer vilken leksak/bok som är bäst just nu. Det är inte alltid den som är närmst... Lilja visar att hon är en tjej med en stark vilja när hon protesterar vilt när jag ska tvätta hennes ansikte som är fullt nerkladdat med morotspuré. Idag var hon plötsligt så stor att hon kunde provåka Alicias bil. Dagens höjdpunkt! Hon har verkligen blivit en egen liten människa. Jag inser att jag är en 25-årig mamma som låter som en gammal tant, klagar över att tiden går för fort. Men jag säger i alla fall inte "det var bättre förr" för varje dag med Lilja är minsann ett litet äventyr...
 
 
/Josefine

Kommentarer
Postat av: Anonym

Söt som socker! Kram Farmor

2013-01-22 @ 22:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0