Bubbla

Jag älskar livet just nu! Lilja är så pigg och glad. Idag har vi två haft en sån där go slappedag när livet känns på riktigt! Vi såsar runt i pyjamas ännu, Lilja bjuder på piano- och maracaskonsert. Spelar två intrument samtidigt är bra jobbat tycker jag! Annars läser vi böcker, finslipar tekniken på att åla under soffbordet, torkar bajs i nacken, blåser såpbubblor och gör "det var en gång ett litet troll-ramsan" ungefär tusen gånger som får Lilja att knäcka sig varje gång. Jag tycker om att vara i den här underbara bubblan när det mesta handlar om att ta allt som det kommer. Dagens stora fråga kan vara om vi ska ta promenaden innan eller efter lunch eller om vi ska prova puré med majs eller morot. Hindret för dagen kan vara att Lillan fastnat under köksbordet för det kan vara lite trångt mellan alla stolsben. Trots en kropp som strejkar är jag glad. Varje dag.
 
Och så är det härligt att lämna denna bubblan då och då. Bli lite uppdaterad av verkligheten. Träffa fina vänner. Äta en massa god mat. Som hos Emelie i lördags. Perfekt kväll!

Lilja tog en liten powernap och sen ville hon också vara med tjejerna.

Fin kväll du fixat Emelie!
Vinkträning!
 
Nu kom M hem från jobbet så det är dags för mig att inta bassängen!
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0