Julkänslan håller i sig...

Igår gjorde jag och Lilja ett besök på den förskola som hon ska börja på i januari. Och då blev det verkligen tydligt att tiden här hemma tillsammans börja lida mot sitt slut. Hennes namnskylt var redan upphängd... Tack och lov kändes det som en bra förskola och när jag får lite panik när jag tänker på att vi ska lämna henne så tröstar jag mig med att vi pusslat ihop familjens schema jättebra, så vi kommer ha mycket tid tillsammans trots att både jag och M ska jobba. Men nu ska jag inte tänka mer på slutet utan på de lediga veckor som vi nu har framför oss. Det riktigt bubblar av julstämning i mig. Granen står så grön och grann i stugan, julklapparna väntar på att slås in och Lilja går runt och sjunger "momma, momma!" (sången om pepparkaksgubbarna) så hon känner nog också julen i sig. (Och efter att ha lyssnat på musikhjälpen på radion snappade hon upp "ice, ice bebbi!" så repotoaren är minst sagt varierad =).)
 
Och förta julkalaset hade vi hemma hos oss förra helgen, det årliga julmyset med både min och Marcus familjer. Julmat, julklappsspel och julgodis.
 

/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0