När???

Trots regniga dagar har jag finfina dagar med min trogna följeslagare. Vi är på lekplatsen när solen skiner eller cyklar en tur till stan, mest för cyklandets skull. Och när det regnar läser vi böcker, otaliga böcker. Hennes
bokintresse har aldrig varit så stort som nu. Är vi i soffan och en bok är slut, då klättrar hon ner för soffan, går till rummet, hämtar en ny i bokhyllan, klättrar upp i mitt eller Marcus knä och gosar in sig. Pekar på bilderna och lyssnar nyfiket. En sån liten människa. Helt plötsligt kan hon så mycket. När lärde hon sig äta gröten själv? När lärde hon sig att ta på sig solhatten? När lärde hon sig visa var hon slagit sig? När lärde hon sig alla nya ord? När lärde hon sig spring? Helt plötsligt kan hon! Att få följa hennes utveckling är det mest spännande jag har upplevt... Varje dag är verkligen ett äventyr, ett mirakel.

Och när vi inte läser böcker, leker kurragömma eller träna pussel, då lagar vi mat i Stella och Lykkes gamla spis. Vi vispar, skålar och säger "skjuts in i ugnen" och det är lika roligt varje gång!
 
/Lycklig Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0