IKEA

Som ni säkert förstått vet jag inte om det är en liten prinsessa eller prins som bor i min mage. Jag har ju hela tiden av någon okänd anledning trott att det är en pojke, det känns så liksom. Kanske för att alla kompisar omkring mig fått flickor. Det värsta frågan som jag ofta får är: Vad vill du helst att det ska bli? Då vill jag skrika högt: JAG VILL HA ETT BARN!!! Som vi har längtat, så spelar det inte den mista roll. Om man ska komma med beställningar med önskemål om kön, hårfärg och så kanske man ska köpa sig en hundvalp...

Vi valde att inte ta reda på kön vid ultraljudet. Vi vill ha det som en överraskning. Alla gör vi olika! Jag har i alla fall insett under sista tiden, när vi börjat boa in oss, att det är inte bara babykläder som är extremt genusbestämda (stort plus till KappAhl som faktiskt har en hel del...). På Gekås, som för övrigt hade en superfin babyavdelning, gick det knappast att hitta en nappflaska som inte var rosa eller blå. Samma problematik på Babyproffsen och Lekcenter. Att bara shoppa blått till pojke och rosa till flicka känns lite trist... Istället helgillar jag IKEA. På deras babyavdelning kunde vi shoppa loss ordentligt utan att behöva tänka pojke eller flicka. 1-0 till IKEA alltså!






Vi hittade fina saker till både Sesams framtida rum, mobil och förvaring till skötplatsen och lite babyleksaker.

/Josefine


Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med dig. Vissa kanske borde skaffa hund istället för bebis.

2012-05-30 @ 14:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0