Glad och lite i-landsproblem...

Jag är glad! Det är fredag och det känns vårigt. Trots ett inflammerat bäcken och foglossning känner jag att jag gått runt med ett stort leende hela dagen. Och idag har jag gått som en... tänk dig en korsning mellan en anka och en tjock pingvin...

Jag har hittat de perfekta mamma-strumpbyxor på hm. Heltäckande och lagom glansiga. Men så idag när jag skule hitta någonting att ha till insåg jag återigen att min sprängfyllda garderob blivit väldigt begränsad... Min välanvända svartvita klänning från VILA låg i tvättkorgen och då fanns det inte så mycket kvar att välja på. Många säger att det är så bra mode nu för gravida, vida tunikor och oversizeklänningar. Men... det sitter ändå inte bra. Vanliga plagg är ju inte gjorda för en gravismage. De klänningar som är skurna snyggt vid midjan, då kommer sömmen mitt på magen. Det behöver vara a-linjeformat, under brösten för att det ska sitta okej, men det är så svårt att hitta. Samma dilemma märkte jag när jag skulle hitta ny vårjacka (kan precis nu knäppa min gamla, och det är ju några veckor kvar...) Efter en promenad runt Nissan med Evelina och Alicia i solen bestämde jag mig för en liten tur på stan. Lindex hade nyöppning så jag började där. Det har verkligen blivit sååå fint. Mina gamla kollegor har gjort ett fantastiskt jobb. Det känns som en helt ny butik! Och ännu gladare blev jag när jag hittade en supersöt, vit spetsklänning som satt som en smäck!


Foto från Lindex

Ha nu en fin helg! Jag och Marcus ska mumsa i oss kvällsmat på Fridolfs!

/Josefine


Kommentarer
Postat av: Anonym

undrar om du har någon sjukdom eller tillstånd då du antyder något i den stilen? Foglossning är ju ganska vanligt men inte inflammerat bäcken...

2012-03-23 @ 19:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0