Gravid-tips

Lite gravid-tips så här en midsommarafton!

1. På sommaren är tunna strumpbyxleggings ett mycket användbart plagg. Men det finns inte i mamma-modell! Mitt tips är att köpa de tunna mammastrumpbyxorna på HM och klippa av fötterna. Fungerar perfekt!

2. Eftersom det händer så mycket på en vecka är det bra att skriva lite gravid-dagbok. Jag har sedan start skrivit i en "fyll-i-bok" varje vecka. Och det är bra, för man glömmer så snabbt...

3. Det är bra att försöka hålla igång kroppen under graviditeten. För mig har simningen varit det allra skönaste speciellt nu på slutet. Att känna sig lätt och smidig är en underbar känsla! Investera i en mamma-baddräkt vettja! Det finns en del på HM. Min köpte jag på TOPSHOP.

4. Om du också väntar barn kanske även dina fötter börjar att svälla nu på sommaren. Vissa dagar kan jag bara komma i mina sandalen med resårband. Kanske inte den mest fotvänliga sulan men något måste man ju ha på fötterna!

5. Vänta inte med allt fix till sista veckorna. Det är skönt att nu i slutet av graviditeten bara kunna sitta och klappa på magen och veta att allt praktiskt är klart. Jag hade inte orkat en heldag på IKEA eller Ullared just nu...

Har du några bra tips??? I så fall får du gärna dela med dig!




GLAD MIDSOMMAR!

/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0